HTML

Sziget2010

Sziget 2010 programjai, sziget 2010 fellépők, sziget 2010 időpontok és egyéb érdekességek

16153

Sanya úristen! Ma van a napja!

sziget2010 2010.08.09. 21:04

 

Mi volt nekem a Kispál? Visszatekintés.Tudom igénytelen vagyok.

Már csak két óra van hátra a Kispál és a Borz bucsú koncertig. (mikor ezt írom) 20 év..ennyi ideje követem és szeretem a zenekart. Hogyan is kezdődött?

1990 nyarán páran a haverom szobájában üldögéltünk éppen befejeztük az általánost és ki-ki a maga választotta suliba készült.

Nem tudtuk még, hogy McHammer vagy Iron Maiden rajongók leszünk, így mindenfélét hallgatunk akkor. Egyszer csak előkerült egy kazetta –valami demo féle- amit valahonnan kölcsön kapott. Betette a magnóba. Na ekkor kezdődött. Emlékszem a Húsrágó, hídverőt vagy tízszer tekertük vissza.

Később megszereztük az albumot is kölcsön. Sajnos akkor még nem volt pénzem 14 évesen, hogy kazettát vegyek. Szerencsére a TV1-en leadtak később egy Kispál koncertet amit felvettem videóra, így a videón „hallgattam” a Kispált. Emlékszem 1991 környékén, ha szóba került, hogy kedvenc együttes, akkor sokan csak néztek értetlenül.

Mi? Ki? 

A következő albumra „Föld kaland ilyesmi..” már összegyűjtöttem a pénz (talán 250 forint lehetett) és megvettem az első eredeti Kispál és a Borz kazettámat. Egyszer Lovasi mondta, hogy ezen az albumon mindent beterít a dob. Visszagondolva ez tényleg így van, de ezt akkor nem vettem észre. 

Arra már nem emlékszem, hogy honnan tudtuk meg mikor jelenik meg az új Kispál album (talán a rádióból), de azt tudom, hogy általában hétfőn iskola után beutaztam Szolnokra megvenni a legfrissebbet a még megjelenés napján. Majd alig vártam, hogy hazaérjek és végre hallhassam a legfrissebb számokat. Ezek a kazetták még mindig meg vannak. Koncertre akkor 91-93 táján még nem jutottam el részben.  

Az első koncert.

Hihetetlen volt, de a Kispál és a Borz a 1994-ben a helyi fesztiválon lépett fel. Ott kell lennem! Már kora délután a fesztivál bejárata körül nézelődtünk több punkkal együtt. Amikor megláttam az egyik iskolatársamat, mint szervező jegyellenőrt, rögtön meg is kérdeztem nincs-e egy ingyen jegye számomra. Volt! A jegyem birtokában mentem haza és abba a tudatban, hogy este 9-re visszajövök szülői engedéllyel. (17 voltam)

Jegyem volt viszont szülői engedélyem nem, mert addigra a piros-kék-sárga tarajos punkok elárasztották a községet, néhányat le is tartóztattak balhé miatt. Fater szerint -aki 1984-ben ott volt Pusztavacson- nem lenne biztonságos ilyen helyre menni. Szóval a szobám nyitott ablakából hallottam csak a koncertet.

Viszont a Diáksziget szórólapja már a kezemben volt és elhatároztam, ott leszek. 

A Diákszigetig még egy hónap volt, persze a szülői engedély itt is bajos volt főleg egy hétre (Kell egy hét együtt lét!) persze nem is jött össze. Ezért a „B” terv szerint jártam el és egy napra mentem csak. Találtam egy jó kifogást, hogy miért nem leszek otthon egy éjszakát és leléptem a Diákszigetre! Szerencsére a buszmegállóban találkoztam egy haverral aki szintén oda tartott így ketten mentünk. A nagyszínpad jobb oldaláról néztem végig az életem első Kispál és a Borz koncertjét. 

Később persze könnyebben jutottam el szinte minden a környéken lévő koncertjükre. Aztán lett jogosítványa mindenkinek, az egyik srácnak az apja mindig kölcsön adta az autót, így Mezőtúron és Szolnokon mindig ott voltunk.

Emlékszem az egyik hosszúra nyúlt mezőtúri koncert során Lovasi még játszott volna, de Kispálnak már elege volt ezért elszakította a húrokat a gitárján. (az a rózsaszínes gitár volt:) 

Szerencsére a barátnőm később feleségem is szerette őket ezért együtt jártunk a Szigetre és a közeli koncertekre.

2004-ben külföldre költöztünk és az elmúlt 6 évben nem sikerül eljutnunk koncertre. Mikor megtudtuk, hogy vége mindenképpen szerettem volna még elmenni egy utolsó Kispál koncertre. Hatalmas öröm ért mikor megtudtam a Kispál Londonban is koncertezik. Rövid szervezés. Ott leszünk!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2010. július 20. The Relentless Garage
A Kispál és a Borz első és utolsó londoni koncertje. Nagyon jól nyomták a srácok a teremben uralkodó legalább 40 fok ellenére. Kispál nem gyújthatott rá a színpadon, de jól bírta! A koncert közel 3 órásra nyúlt két vissza blokkal együtt. Így búcsúztunk a Kispál és Borztól 2010-ben.
 
Ahogyan már sokan leírták egy korszak lezárult. Lehet fanyalogni, szapulni, beszólni, örülni, fikázni, kinek hogy tetszik.
Én csak annyit mondanék:
Köszönöm!
 

 

Címkék: lovasi andrás kispál és a borz kispál andrás sziget reklám kislovasipál kispál és a borz bucsúkoncert sziget 0 ik nap

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sziget2010.blog.hu/api/trackback/id/tr542210325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása